Ticker

10/recent/ticker-posts

Ρώσοι ιερείς στην Αθήνα ακυρώνουν την έκθεση του Βlind Adam στην οδό Φιλελλήνων που θα άνοιγε στο κοινό χθες 30 Μαϊου λόγω «άσεμνου» περιεχομένου...!!Οι ιερείς της εκκλησίας θεώρησαν τα έργα άσεμνα και ασεβή....!!

Με αυτή την έκθεση ο Κυριακίδης έχει επιχειρήσει να φωτίσει τη σχέση του ανθρώπου με το θείο και το χθόνιο καθώς και την αιώνια αναμέτρηση των δυνάμεων του καλού και του κακού, εντός του. “Σας ενημερώνουμε ότι η έκθεση “The end. After Before” δεν θα διεξαχθεί κατόπιν αποφάσεως των ιερέων της Ρωσικής εκκλησίας οι οποίοι έκριναν τα έργα ανίερα. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση”. Με αυτή την ανακοίνωση ο εικαστικός Θάνος Κυριακίδης – Βlind Adam, ενημέρωσε για την ακύρωση της έκθεσης “The end. After Before”, στην Κατακόμβη, στα υπόγεια της Ρώσικης Εκκλησίας, στην οδό Φιλελλήνων που θα άνοιγε στο κοινό χθες 30 Μαϊου, σε επιμέλεια Μαρίας Μαραγκού με την υποστήριξη του Oργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ. Οι ιερείς της εκκλησίας θεώρησαν τα έργα άσεμνα και ασεβή. «Μετά το σοκ για την ακύρωση της έκθεσης The end After Before στην κατακόμβη της Ρωσικής Εκκλησίας, νοιώθω πληρότητα και ευτυχία που πέρασα και περνώ, τη ζωή μου με την τέχνη. Το έργο τέχνης, σε μια φωτογραφία, πραγματικά διαφέρει σε σχέση με τον χώρο για τον οποίο σχεδιάστηκε όχι, ως αντικείμενο αλλά ως στοιχείο, οργανικά αναπόσπαστο. Χαίρομαι που δούλεψα με έναν καλλιτέχνη σαν τον Βlind Adam χαίρομαι για τον χώρο και τα έργα, χαίρομαι τέλος για την δύναμη που άσκησαν, τόσο δυνατή, ώστε να χαρακτηριστούν σχεδόν «σατανικά» Κατά τα άλλα, Βοήθεια μας» έγραψε η επιμελήτρια Μαρία Μαραγκού. Φυσικά όπως όλα δείχνουν τα γλυπτά του Θάνου Κυριακίδη, το METAMORPHOSIS, ένα αλλόκοτο φίδι που μοιάζει να του πέφτουν τα λέπια, με κεφάλι και ουρά ζώου και το PAGANKA, μία φιγούρα που παραπέμπει σε τοτέμ, φτιαγμένη από ένα κολλάζ υλικών, είναι δύο από τα χαρακτηριστικά έργα της έκθεσης, το VOLCANIC #8 που θυμίζει υπερμεγέθη σκληροτράχηλη καρδιά και αναφέρεται στο θεϊκό έγκλημα καθώς και το KILLER GOD, δύο δαιμονικά χέρια, έργα εμπνευσμένα από τα κείμενα των επαναστατών ποιητών, δεν άρεσαν καθόλου στους ιερείς που τα θεώρησαν ακατάλληλα για το χώρο. Με αυτή την έκθεση ο Κυριακίδης έχει επιχειρήσει να φωτίσει τη σχέση του ανθρώπου με το θείο και το χθόνιο καθώς και την αιώνια αναμέτρηση των δυνάμεων του καλού και του κακού, εντός του. Την αφήγηση της συνθέτουν μία σειρά από γλυπτικά έργα που προσπαθούν να αφυπνίσουν το υπαρξιακό και φαντασιακό πεδίο του θεατή. Τα υλικά τους, τόσο φυσικά (κοράλλια, κοχύλια, ηφαιστειογενείς πέτρες, σφουγγάρια, οστά, ξύλα) όσο και τεχνητά (PVC, καουτσούκ, σίδερο, αλουμίνιο), έχουν υποστεί επεξεργασία ώστε να μην είναι ευδιάκριτη η αρχική τους μορφή. Στην Κατακόμβη, που είναι δύσκολος στην πρόσβαση χώρος, συνυπάρχουν το ιερό του Λυκείου Απόλλωνα, οι πεσμένες κολώνες, με τα απομεινάρια των λουτρών, το Βυζαντινό Μνημείο του 11ου αιώνα, το οστεοφυλάκιο του Αγίου Νικοδήμου, η μετέπειτα «Αγία Τριάδα». Δίπλα σε αυτά τα σπαράγματα του παρελθόντος τα έργα του Kυριακίδη ως σπαράγματα του 21ου αιώνα θα συμβίωναν με τα πεπερασμένα. Ένα ψηφιδωτό που με δυσκολία φαίνεται, αλλά υπάρχει, τα οστά των πρώτοκτητόρων του 11ου αιώνα, μία παράσταση αρχαίας δεξίωσης όπου ο νεκρός αποχαιρετά τους οικείους του. Η περιήγηση στην κατακόμβη της Ρωσικής εκκλησίας με το ιερό του Απόλλωνα, τα αρχαία μάρμαρα και μωσαϊκά, τα οστεοφυλάκια αγίων, σε συνδυασμό με τα έργα του Βlind Adam τα οποία μοιάζουν σαν να ήταν από πάντα εκεί, φιλοδοξούσε να δημιουργήσει μία ιδιαίτερα φορτισμένη εμπειρία για τον επισκέπτη ο οποίος καλείται να αγγίξει την αλήθεια της ψυχής του. Η δουλειά του Βlind Adam [Θάνου Κυριακίδη] αφορά στα χέρια και τη φαντασία. Επινοεί κόσμους ενωμένους με κλωστή, πλέκει, ζωγραφίζει, συναρμολογεί, δημιουργεί μεγάλες και μικρές γλυπτικές εγκαταστάσεις στους χώρους που έχει ψηλαφίσει και οργανώσει με την αφή. Η θεματική του στρέφεται, ως αφήγηση, γύρω από τον άσπιλο χώρο, τον άυλο, τον χθόνιο και την αναμέτρηση των δυνάμεων που παράγει, για το καλό και το κακό. Και τα γλυπτά του, ανιχνεύουν ιδέες που εξυψώνουν τον θάνατο αλλά και το θεϊκό έγκλημα, όπως μας είναι γνωστό από τα κείμενα των επαναστατών ποιητών. Πρόκειται για την περιοχή του κακού όπου, ο θύτης και το θύμα, στην ιστορία του πολιτισμού, είναι ο άνθρωπος που επιχειρεί να φωτίσει τον χώρο του, ξορκίζοντας τον. lifo/ photo vid screenshot https://www.el.gr/thriskia/oi-rosoi-iereis-stin-athina-akyronoyn-t/