ΑΔΕΛΦΟΙ!!!ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η σφραγίδα του Θεού ΠΟΥ μας έχρισε λαό Του ΚΑΙ ΕΓΓΥΑΤΑΙ για το μελλοντικό λυτρωμό μας!!!


ΑΔΕΛΦΟΙ!!!ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η σφραγίδα του Θεού ΠΟΥ μας έχρισε λαό Του ΚΑΙ ΕΓΓΥΑΤΑΙ για το μελλοντικό λυτρωμό μας!!!
 
Αδελφοί, ο Θεός, που στερεώνει κι εμάς κι εσάς στον Χριστό και μας έχρισε λαό του, είναι ο ίδιος που με τη σφραγίδα του μας εγγυάται το μέλλον και σαν πρόγευσή του δίνει μέσα στις καρδιές μας το Πνεύμα.
Μάρτυς μου ο Θεός, που γνωρίζει τα βάθη της ψυχής μου ότι δεν λέω ψέματα. Δεν ξανάρθα στην Κόρινθο, για να μη σας λυπήσω. Αυτό δεν σημαίνει πως θέλω να σας επιβληθώ σε ζητήματα της πίστεως, γιατί σ’ αυτή μένετε σταθεροί. Θέλω όμως να συμβάλω στη χαρά σας. Γι’ αυτό έκρινα σωστό να μη σας φέρω λύπη, όταν θα’ρθώ ξανά κοντά σας. Γιατί, αν εγώ σας προκαλώ λύπη, τότε θα πρέπει να παίρνω χαρά από κείνους που στενοχωρώ.
Γι’ αυτό σας έγραψα όπως σας έγραψα, ώστε όταν έρθω να μη δοκιμάσω λύπη από κείνους που έπρεπε να μου δώσουν χαρά. Είμαι απόλυτα βέβαιος πως όλοι σας πιστεύετε ότι η δική μου χαρά είναι και χαρά όλων σας. Σας έγραψα με πολλή οδύνη, με πόνο στην καρδιά και με πολλά δάκρυα, όχι για να σας στενοχωρήσω, αλλά για να γνωρίσετε την περίσσια αγάπη που έχω για σας (Β΄Κορ. 1,21-2,4).
Στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής, προερχόμενο από τη Β΄προς Κορινθίους επιστολή του Απ.Παύλου, που σε μετάφραση παραθέσαμε παραπάνω, ο Παύλος υπαινίσσεται γεγονότα που σχετίζονται με τη στάση των Κορινθίων ή εν πάση περιπτώσει κάποιου χριστιανού της Κορίνθου που τον λύπησε. Η λεπτότητα του Παύλου, όπως τη γνωρίζουμε και από άλλες επιστολές του, συνίσταται στο ότι δεν αναφέρει ονόματα προσώπων που τον στενοχώρησαν αλλά συμπεριφορές από τις οποίες συνάγει τα απαραίτητα πνευματικά διδάγματα.
Δεν θα ασχοληθούμε εδώ με τα εικαζόμενα πρόσωπα ή γεγονότα της Κορίνθου, που άλλωστε βρίσκονται στο χώρο της επιστημονικής υποθέσεως, αλλά με την έννοια της σφραγίδας του Θεού επί των χριστιανών για την οποία γίνεται λόγος στην αρχή του αναγνώσματος. Κατά το μυστήριο του χρίσματος της Ορθόδοξης Εκκλησίας που συνδέεται με το βάπτισμα εκφωνεί ο ιερέας καθώς χρίει τον βαπτιζόμενο με άγιο μύρο τη φράση «σφραγίς δωρεάς πνεύματος αγίου», μια φράση που περιέχει τους δυο κεντρικούς θεολογικούς όρους που απαντούν στην πρώτη ήδη φράση του αναγνώσματος: σφραγίς και ΄Αγιο Πνεύμα. Ο Θεός σφραγίζει τους ανθρώπους από τη νηπιακή ήδη ηλικία που γίνονται μέλη της Εκκλησίας του, για να δηλώσει ότι είναι δικοί του, ότι ανήκουν στο σώμα του, που είναι η Εκκλησία.
Ίσως αναρωτηθεί κανείς, πέρα του τελετουργικού μέρους, πώς μπορεί να αναγνωρίσει τη σφραγίδα του Θεού επάνω στον άνθρωπο, εφόσον δεν υπάρχει κάποιο εξωτερικό ορατό σημείο στον άνθρωπο που να δηλώνει ότι ανήκει κάπου ή σε κάποιον, όπως συνέβαινε με τους δούλους στην αρχαιότητα ή με διάφορα όντα του ζωικού βασιλείου σε όλες τις εποχές, στα οποία η σφραγίδα δήλωνε την ιδιοκτησία και κυριότητα κάποιου επάνω στον σφραγιζόμενο. Και στην Αποκάλυψη του Ιωάννη γίνεται λόγος για άγγελο που κρατάει στα χέρια του «σφραγίδα Θεού ζώντος» και σφραγίζει «τους δούλους του Θεού ημών επί των μετώπων αυτών» (Αποκ.7,2-3) και παρακάτω μετά το σάλπισμα του πέμπτου αγγέλου που προμηνύει πληγές γι’αυτούς που «ουκ έχουσι την σφραγίδα του Θεού επί των μετώπων αυτών» (Αποκ.9,4).
Το ίδιο ερώτημα που θέσαμε προηγουμένως ισχύει και για τη σφραγίδα αυτή. Επειδή σε όλες τις περιπτώσεις που αναφέραμε δεν υπονοείται κάποιο εξωτερικό σημάδι, μπορούμε να εννοήσουμε τη σφραγίδα του Θεού ως εξής: Η σφραγίδα του Θεού γίνεται εμφανής στον τρόπο ζωής των ανθρώπων που ανήκουν στον Θεό, στα έργα τους, στη συμπεριφορά τους έναντι των άλλων, ακόμη και στην καλόβουλη έκφραση του προσώπου και στο ήρεμο χαμόγελο τους. Όπως άλλωστε, σε αντίθεση με τη σφραγίδα των εκλεκτών, το «χάραγμα» του Αντιχρίστου δεν δηλώνει κάποιο ορατό αποτύπωμα στους οπαδούς του, αλλ΄εκφράζει τον εχθρικό τρόπο συμπεριφοράς προς τον Θεό και προς τους ανθρώπους, στο κακόβουλο βλέμμα και στο μίσος που πολλές φορές απεικονίζεται στο πρόσωπο του σατανικού ανθρώπου.
Τελευταίο σημείο που θα σχολιάσουμε είναι το Άγιο Πνεύμα, που παρέχει ο Θεός στους ανθρώπους του και που αποτελεί κατά τον Παύλο μια προκαταβολή («αρραβώνα») των μελλόντων αγαθών. ΄Οποιος ζει κατά Χριστόν ή κατά Πνεύμα (οι φράσεις είναι ταυτόσημες), ζει ήδη προκαταβολικά στη μέλλουσα Βασιλεία του Θεού και γεύεται τους καρπούς της.
Την ίδια διδασκαλία θα συναντήσουμε στον πρόλογο της προς Εφεσίους επιστολής : «Ετσι κι εσείς ακούσατε τον λόγο της αλήθειας, το χαρμόσυνο μήνυμα που σας φέρνει τη σωτηρία. Κι αφού πιστέψατε στον Χριστό, σας σφράγισε ο Θεός με το Αγιο Πνεύμα που το είχε υποσχεθεί. Κι είναι το Πνεύμα εγγύηση για την κληρονομιά μας, για το μελλοντικό λυτρωμό μας»; (Εφεσ.1,13-14).
του Ιωάννη Καραβιδόπουλου, Ομότ. Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.
ΑΔΕΛΦΟΙ!!!ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η σφραγίδα του Θεού ΠΟΥ μας έχρισε λαό Του ΚΑΙ ΕΓΓΥΑΤΑΙ για το μελλοντικό λυτρωμό μας!!! ΑΔΕΛΦΟΙ!!!ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η σφραγίδα του Θεού ΠΟΥ μας έχρισε λαό Του ΚΑΙ ΕΓΓΥΑΤΑΙ για το μελλοντικό λυτρωμό μας!!! Reviewed by Markella Toufexi on Σεπτεμβρίου 25, 2016 Rating: 5